marți, 15 martie 2011

Dulce primavara

       A venit primavara.natura s-a trezit la viată:zumzetul harnicelor albine se aude in tot satul,iarba a prins colt fraged si nou,s-a dus zapada albă,cea dintâi randunică,venita de departe,taie albastrul cerului ca o sageata,copacii sunt in floare, mierla fluieră în zăvoi,noaptea a scazut,ziua a crescut,campul a inverzit,zboara gandacei de tot neamul, peste tot flori , verdeaţă, pomi în floare, zumzet de albine, ciripit de păsărele,mieii se joaca  pe campul verde.toate aceste sunt semne ca fiica cea mai tanara si mai frumoasa a sosoit si la noi.
Pentru ca mingea de aur isi arunca razele pe pamant,eu am plecat sa ma joc.cand ziua este lunga,blanda munca este in toi,in gradini s-au insamantat legumele,verdeturile.plapanzii ghiocei isi scot clopoteii de subzapada si vestesc primavara.eu am trecut pe la bunica sa o intreb ce face si daca are nevoie de ceva.ea era in gradina,insamanta.mi-a spus ca pot sa o ajut sa insamanteze verdeturile ramase.dulcele vant de primavara adie bland iar furnicele harnice lucreaza toata ziua umblan prin lunga gradina a bunicii.am ajutat-o cu placere si m-a rasplatit dandu-mi cativa ghiocei.primavara este un anotimp cu multa miscare.mergand, cărăbuşul de aramă s-a oprit pe umăr,eu l-am luat si l-am aruncat in sus pentru a zbura.totul este atat de frumos!am mers cu prietena mea pe o campie inverzita unde pământul era umed şi negru.albinele cautau nectar zburand din floare in floare.noi povesteam cum ne merge la scoala. Picăturile de rouă dulce care-n umbră scânteiază s-au i
mbibat in pamant.pe seara am plecat acasa fericita ca am petrecut o zi de primavara impreuna cu prietenii mei si ca in ziua urmatoare o sa ma duc la scoala.
     Chiar daca nu este anotimpul meu preferat mie imi place si primavara fiindca intreaga natura se trezeste la viata,gandaceii umbla dupa mancare,primavara scoate ursul din barlog.  câtă frumuseţe, câtă viaţă şi veselie peste tot locul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu